Guldets beska eftersmak...

Plötsligt älskar Hela Västerås bandy och Plötsligt så springer Alla runt och påstår att himlen är grönvit.
Jag tittar mig runt omkring och förstår ingeting.
Själv så tycker jag att himlen ser ut att vara lika grå som vanligt en tråkig söndag i mars, men inser snart vad som har hänt.
Medgångssupportrarnas glada dagar är  här nu.

Visst är det kul med framgång på hemmaplan.
Visst ska man känna lite stolthet för vår stad.
Visst ska man lyfta på hatten och gratulera de våra.

Hälften av alla som idag titulerar sig VSKare kan absolut ingenting om bandy.
Mer än hälften av dem kan jag garantera att de inte har sett en enda match i år - och om 8 månader när det är dags för nästa säsong så kommer de att ha glömt bort det här och fortfarande stanna hemma när det vankas match.

...usch...

Visst, sug på den här karamellen om det ger dig nått....
Men snälla lär dig en sak: Visa din kärlek för ditt lag oavsett dag - bra som dåliga.

Avslutningsvis iallafall..  Grattis VSK

Kommentarer
Postat av: Lumpan

Så sant så

2009-03-22 @ 13:55:01
URL: http://winenroses.wordpress.com
Postat av: Maria

Vill inte låta tvär och sur men fan vad larvigt att folk blir glada för något dom inte ens har någon aning om! Jag bryr mig inte, men som sagt, grattis VSK!

2009-03-22 @ 18:53:08
Postat av: Jimmy

erik med q .. dom var ju grön/vita iaf .. förstå om de där laget som du tydligen tatuerat in namnet på.. skulle ha vunnit...

ALLA medgångssupportrar skulle du ta emot med öppna armar !!



hycklare ;)

2009-03-22 @ 21:24:30
Postat av: Eriq

Hade det varit Hammarby fotboll som vunnit guld och all denna uppståndelse bland "nyblivna" fans som plötsligt ploppat upp så hade jag kunnat knåpa ihop ett ännu beskare blogginlägg.

Tycker mest att det är fascinerande att det alltid blir så här när ett lag vinner nått, och nu när det är ett lag "så nära" så blir det än mer synligt och uppenbart.

Hoppas bara att några av de nya bandyfantasterna hittar till Rockis nästa år när det vankas ny säsong - det skulle vara bra och kul för bandyn.

2009-03-22 @ 21:52:37
Postat av: Jimmy

kram

2009-03-23 @ 09:33:59
Postat av: M.Carlsson

VSk har ju i vissa fall haft under 1000 åskadare flera gg under säsongen så mycket medgång är det här i stan.

2009-03-23 @ 18:12:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0