Sömnbrist, dejtingdilemmat och poliser i pastell...

"...What is love? Baby don´t hurt me..." - Haddaway "What is love"
_____

JVM hela natten lång igår och en sjukt sen innebandymatch idag.
Dålig kombo för att kunna somna i tid idag.
"Den enes bröd - den andres död" - som det så fint heter, är nog ett uttryck som väl kommer till pass just nu, för i väntan på Herr Blund så kan jag ju skriva några rader om nått som fått mig att fundera lite... 

Det som jag klurat på ett tag är: Vad är en date/dejt? (Väljer att använda den svengelska varianten, dejt, okej med dig?).

Jättemycket folk runt omkring mig pratar om att dom " ska på en dejt" eller att dom har "dejtat" nån ett tag.
Men... Vad innebär en dejt, egentligen? När är det en dejt och inte bara en fika eller filmkväll med en kompis?
Bara för att jag tar en kaff...förlåt, jag är inte så gammal än... saft och bulle med en vän på nått fik lite på tu man hand är vi då på nån form av dejt? Måste man ha nån baktanke för att det ska räknas som dejt och inte bara en vanlig "fika"? Är det en dejt bara för att det är en tjej och kille som träffas? Kan det vara en dejt för en av de inblandade men inte för den andra, eller måsta man komma överrens om innan om det är en "dejt" eller bara en vanlig, klassisk, fika?
Frågorna må vara många, men jag förstår ju inte riktigt...
Och fortsättning är ju inte lättare.
När man träffats ett par gånger och fortfarande uppskattar varandras närvaro, har man då fått civilstatusen "dejtar någon"? Men när går detta över "ihop"? I USA tycker jag att det verkar som om att man dejtar ändå tills man har förlovat sig. Stämmer det? 

Usch va det här är krångligt... Kalla mig korkad, men jag förstår mig inte på denna problematik.
Tycker att allt bara känns så himla kladdigt och meckigt.

Så därför har jag kommit fram till att Jag dejtar inte.
Men jag hänger gärna.

Vill gärna tro att jag är ganska kul att hänga med, så hojta gärna så styr vi nått....



Dagens re-run
Miami Vice - Serien som verkligen har Allt!  Axelvaddar, brudar, bilar, pastellfärger, kärlek, pistoler, vita lofers och framför allt; Tubbs och Crockett. WOW! Imorgon så är det jag som fixar boxen...  



Vad gäller JVM och plasten så sammanfattar jag det så här: Stryk. Irriterande. Blää.
Färdig diskuterat. 



Kommentarer
Postat av: Tjyv

När man i ditt fall dejtat Big Joe i över ett år kan man nog se det som att ni uppnått statusen homoäktenskap utan barn.

2009-01-07 @ 14:16:19
URL: http://www.klubbsolid.se
Postat av: annlo

Hahaha.. Det var roligt Tjyv : )

2009-01-07 @ 16:22:28
Postat av: Papi

En puss o en örfil!!! Din granne!

Aka.. papilon!

2009-01-09 @ 13:09:18
Postat av: E

Skönt att det är fler än jag som inte har koll på det där med dejting. Trodde bara jag var för gammal för att förstå men tydligen är det lika illa även för en yngre man. Skönt! Alltid lättare när man inser att man inte är ensam om att vara den oförstående!

2009-01-09 @ 21:32:28
URL: http://thekaleidoscope.blogg.se/
Postat av: mini

jag ska hjälpa dig med min stenkoll!

dejta skulle jag säga är att man träffats 5 ggr utan alkohol inblandat och ca 50% av de ggr lett till sex. då kan man utesluta labels som "vänner" och "kk". är man bara vänner leder det aldrig till sex, är man bara vänner och det ändå leder till sex har det antagligen avvecklats efter 2 ggr och skulle den ena bara va ute efter att ligga har den personen redan tröttnat efter den 3:e gången och gått vidare! nej 5:e träffen med 2 ligg och en stolpe in, vid medvetandet måste iallafall betyda att intresset är fött och att man ska ses mer!

ha ha ha fyfan vad jag är braaaaa!!!

2009-01-29 @ 15:21:12
URL: http://modd.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0