Snodda tvättider, lappar och påföljder...

"...I'm in love with you - but the vibe is wrong..." -Kanye West "Love lockdown"
_____

Oj oj oj...
Nu jävlar är det krig på Karlsgatan.
Men, Jag är inte inblandad denna gång. Tror jag....

Min dåliga framförhållning gjorde sig ännu en gång påmind då jag på väg hem från jobbet hade en förhoppning om att kanske hinna tvätta en maskin på engång.
Men väl framme vid tvättstugan möttes jag av lappen som kan har raserat alla förhoppningarna om en eventuell gårdsfest i sommar.
I ren rädsla så smet jag därifrån.
Tänk om jag skulle möta nån som trodde lappen va ämnad för mig? Eller ännu värre, tänk om jag skulle möta nån som trodde det va Jag som hade tejpat upp lappen? Nej, så tvätta får vi ta och göra nån annan dag...

Minns att jag oxå fått en lapp för ett par månader sedan.
Mannen ovanför tvättstugan tyckte jag hade hade dragit över tiden och han kunde inte sova och klockan hade ju trots allt närmat sig 22.
Knappt en timmes övertid va tydligen a bit to much!

Kanske lika bra att boka en tid - i tid - nästa gång, och hålla sig till den!!



Dagens brottsregister
51 misshandelsfall - Antalet polisanmälda tvättstugebråk enbart i Stockholmsområdet 2002



Man vill ju inte mucka med Karlsgatans egen lill tvätt-Hitler....




The battle is on....

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, fan vilken rolig lapp!! Skicka till David Batra!

2009-01-13 @ 10:32:24
Postat av: V

Kanske ngt för Argalappen.se?



Kram, V

2009-01-14 @ 10:17:30
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du inser att det inte är en blogg du har va!? Du har en jag-skriver-här-cirka-en-gång-om-året-sida.

2009-02-23 @ 21:45:36
Postat av: Johanna

Jag älskar den här bloggen, kan du inte börja skriva igen? xoxo ;)

2009-03-07 @ 11:44:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0