Livets Ord, Forken och Joges son....

"...ninja survive - with you there's no need to hide..." - Europe "Ninja"
_____

Livets Ords IF

Va sägs om den innebandyklubben? Tydligen är det inte ett skämt.
Jag va helt övertygad om det när jag först läste om dom, men min kusin Mattias upplyste mig ganska snart om att de i allra högsta grad fanns..
Dom har, enligt den tidigare nämnade källan, dessutom varit ett topplag i Upplands divison 3 under ett par år nu!
Men ärligt talat; Hur svårt kan det vara att vinna när man har Gud i laget?!

Fast när jag tänker efter... jag lirar ju med Forken.

Kvällen har insupits i goda vänners lag och hockey stod på schemat.
När det vankas JVM så vet man att det kommer att bli bra hockey. Det här året har inte varit mycket sämre än förra årets turnering. Dramatik och spänning är bara förnamnet.
Kul att det är Västeråsare i år igen som är tongivande i laget.

Ser verkligen fram emot finalen mot Kanada.




Dagens citat
- Jakob, jag önskar att han va min son... -Joge uttrycker sin kärlek för JVM-bänknötaren Jakob Josefsson.



För inte förlorar dom mot Ryssland på hemmaplan?!



------ Edit ------
Kl 04:03
Hittade den andra semifinalmatchen på internet för en stund sen.
OH SHIT! säger jag bara...
Kanada-Ryssland 5-5 och sudden nu...
3e perren kan vara det svettigaste jag sett! Kanada kvittera med 5,4 sekunder kvar.
Sudden death i värsta hawaii-liret och jag kommer nog somna fint efter detta.
I ren utmattning!
Nu straffar...

Kanadensarna va pinsäkra på sina två.
Den andra raka ryska straffmissen fick dock Scotiabank att fullständigt explodera!
Jaha.. det blev som jag trodde.
Dock inte på det sättet jag trodde att skulle.
Oh Canada må vara världens vackraste nationalsång, men jag vill INTE höra den på tisdagmorgon!
Kom igen nu Sverige...

Kommentarer
Postat av: Forken

Moget... Tänk att du alltid måste håna mig

2009-01-04 @ 10:38:51
Postat av: Joge

Dags att Jacob får kliva in i förstalinan igen nu (där han hör hemma). Om inte, så kommer han iaf att vara stjärnan ÄVEN i nästkommande två JVM.



Sådan far sådan son... :D

2009-01-05 @ 05:33:03
Postat av: Bambi

Kul att du har börjat skriva igen! Längtar tills allsvenskan börjar så jag kan håna dig för ditt "grönvita hjärta". Haha! För dem spelar väl i allsvenskan? Eller var det div. 3? Nu blev jag osäker...hmm...

2009-01-05 @ 10:18:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0