Välkommen hem Annika!!!

Annika Östberg.
Så heter tydligen våran senaste megakändis.
I alla fall om man ska tro på TV4 SVT Aftonbladet Expressen mfl mfl mfl...
Vaknade till morgonnyheterna idag och det enda man pratade om va att "hon är hemma nu".
Bilder tagna i bästa papparazzistil och man fick följa minsta lilla steg hon tog.

Hon framställs i media nästan som om hon vore en jättekändis som kommer hem igen med en gloria runt huvudet.

I TV4 t.ex. så står man utan för Hinseberg och prata lite drömskt om "Jag undrar va Annika gör just Nu? Hon sitter nog vid fönstret och tänker att äntligen är jag hemma.."
I SVT sitter nån tant (70+ är tant, ja) och pratar om att "alla har vi väl gjort dumma saker i våra liv" och att man inte ska bestraffas för det som hände för 30 år sedan...

Beror ju på vad man gjort kanske....  Men att skjuta heroin, råna och assistera ett polismord. Har man glömt att det inte är okej?
Vore ju kul att se medias syn på "samma sak" när Jackie Arklöv och Tony Olsson tycker att dom är friska....
----
Hon kanske har tjänat sitt straff och blivit en ny människa.
Hon kanske har rätt att få sitt straff omprövat.
Jag vet inget om det.
Men det är nog mest medias upphaussande av hela situationen som får mig att kräkas....
Fy fan!
Men va gör man inte nu när Let´s Dance är off-season.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0