Finns DIF?

Tänk att denna lördag, med ett svagt bakisskimmer över sig, kunde bli en sådan njutning.
För trots att jag fick stiga upp alldeles för tidigt för mitt eget bästa - enbart för att bli inlåst på jobbet när solen värmde som aldrig förr utanför dörren - så va det något som fick mig att bli lite varm inombords.
Djurgårdens IF visade sin sanna sida och bjöd på stor humor när IFK läts mosa de gamla Skansenfantasterna.
6-0 - va hände Zoran?
Stortruten Tauer agerade kona - inte bara EN gång - innan han "rutinerat" hävdade skada och linkade ut med tre minusmål på sitt samvete. Jag skrattar i mjugg och ler för mig själv....
Kalla mig gärna elak.
Men när folk får sitt skrävel och ylande nerkört i halsen igen, så kan jag inte låta bli att le lite för mig själv.

"Don´t talk the talk - if can´t walk the walk" som sades redan av de gamla grekerna.

Att se ett förnedrat och pinsamt agerande DIF med 2000 fans på läktaren kunde inte vara en bättre uppladdning för vad som komma skall.
Bira ska avnjutas i solsken, traditioner skall följas, sånger skall sjungas och Gefle ska spöas!
Hemmapremiär imorgon - and I  fucking love it!

Nu är det dags att lämna in för natten.
Tack för idag - tack för morgondagen.
Jag njuter av mitt lilla liv just nu....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0