Lögner, diagnos och ett rop på hjälp...

"...nångång mellan då och nu - i mitt andra liv..." -Peter LeMarc "I mitt andra liv"
_____

Nått stod inte rätt till.
Det kände jag på mig.

Ganska snart började folk viska om det.
Snart vågade vissa fråga rakt ut: Va är det för fel?
Jag visste först inte va det va som hade hänt, så jag viftade bara bort frågan med nån dum ursäkt.
Men visst... Innerst inne så kändes det ju inte riktigt bra.

Försökte först gömma mig för sanningen, men tillslut så gick det inte längre.
Det gick bara inte att  bara blunda för det.
Jag måste sluta ljuga.
Men...
Vad ska jag ta mig till?
Vem kan hjälpa mig?

Frågorna va många, men jag visste. 
Det är bara jag själv som kan ta tag i det här. 
 
Min första, egenhändigt ställda diagnos, va snabb och simpelt framtagen:

SKRIVKRAMP
 alt.  mogigrafi

Skrivkramp, förr även ofta kallat skrivarsjuka, är en typ av arbetsskada som yttrar sig som muskelkramp eller spasmer i hand och fingrar efter långvarigt skrivande med penna eller t.ex. pianospel.

Fenomenet, som är besläktat med musarm och tennisarm, kan även åtföljas av smärta. Typiskt för de drabbade är att de oftast kan utföra andra saker med händerna, där rörelserna inte är desamma som den aktivitet som utlöst problemet.

I de flesta fall är skrivkramp av ganska snabbt övergående natur, men problemet kan ibland vara mer långvarigt. Hos vissa kan skrivkrampen vara en del i en mer utbredd dystoni.



Men så enkelt verkar inte fallet vara.
Efter att har gjort en mycket mer noggrann efterforskning hos säkra källor som FASS, den allvetande skräphögen från Fragglarna, google.se och Dr Phil McGraw så har jag kommit fram till det oundvikliga.

Åkomman jag drabbats av är mycket mer elakartad än först befarat.

SKRIVBLOCKERING
Skrivblockering är en psykiskt fenomen som innebär att en skribent temporärt förlorar förmågan att författa, på grund av bristande inspiration. Begreppet kan även användas om kompositörers arbete. Kallas ofta felaktigt för skrivkramp, vilket dock är en fysisk åkomma.

Skrivblockering tros vara nära besläktat med depression och oro, två sinnesstämningar som återspeglar miljöbetingade eller spontana förändringar i hjärnans frontallob.



Tydligen är jag deprimerad och oroad.
Min hjärna kanske till och med har förändrats.
Usch...
Känns verkligen tungt att få reda på det, så här...

Medicinering och rehabilitering är nog ett måste.
Men hur bör jag gå till väga?

Snälla... Hjälp mig.


Dagens bästaste
Fotbolls EM - Kommentar: överflödig...



Roligare än så här blir det inte för stunden....
Men Du gör nog bäst i att suga på den lilla karamellen som det ändå blev tillslut.
Vet aldrig när nästa inlägg kommer.

Om det ens kommer.....




Kommentarer
Postat av: Stackars jack

love is all u need

2008-06-12 @ 08:20:39
Postat av: Smede

Det kommer gubben det kommer, ta lite sommar ledighet!!

2008-06-13 @ 13:15:32
Postat av: Smede

2008-06-13 @ 15:14:16
Postat av: Tjyvis

Förlåt att jag gjort dig så deprimerad och orolig efter alla matcher jag krossat dig på NHL 08... Ska nog ta o köra ett par läggmatcher så det blir lite ordning på torpet igen.

2008-06-16 @ 18:47:04
Postat av: Vicktoria

äntligen. jag tar dig med depression och allt. rubbet. totti!



komsi komsi...

2008-06-16 @ 23:20:09
URL: http://vick2ria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0