Sömnbrist, stolpe ut och råttinvasion...


"Mama, what do you see? Is anybody looking for me?" -September  "Looking for love"
_____

Blev hetsad till en "fylle-blogg" igår av helgens vapendragare, Linkan.
Helsinkis uteliv provades på och det blev sent...
Kanske lite väl sent.
3 timmars sömn va allt jag kunde skrapa ihop.
En sak kan jag berätta för er ovetandes; Finnar kan konsten att supa. Gärna strax över bristningsgränsen! Så många radiostyrda Seppos som jag såg igår kommer jag troligtvis aldrig mer att stöta på.

Strax före 10:00 bänkade vi oss  igen för att se tjejerna lira. 
Bronsmatch mot de inte allt för fagra tjeckiskorna stod på schemat.
Men det blev lite oväntat förlust på övertid. 
Det hängde dock lite i luften då det har varit stolpe ut och skott över hela turneringen.

Finalerna va jämna och bjöd på både övertid och straffar. Kul att kika på!

Just nu så sitter jag på flygplatsen i Vaanta.
Vårat hopp om att få byta till ett tidigare flyg grusade snart av bastant finsk kvinna på Finnair.
Hon försökte få oss att köpa en ny biljett istället.
Och att slippa 3,5 extra väntetid för 400 lätt som en kanon idé först, innan vi insåg att det va Euro hon prata om.
Bara att gilla läget och gör det bästa av situationen.

Har dock gjort en upptäckt att hela AIK ska med på samma flyg som oss och det är alltså gnagare över allt på hela flygplatsen.
Usch!
Tror jag får eksem snart...



Dagens transportmedel
Flygplan - Bröderna Wright va de första som flög ett motordrivet flyplan. Året 1903. Tack boys!



Måste slå ihjäl en timme till nu.
Men hur då?!











Kommentarer
Postat av: Vicktoria

Du har en utmärkelse hos mig... Pick it up!

2008-01-15 @ 08:58:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0