Skinheads, britter och I freaking love it...

"..so for once in my life - let me get what I want this time.."
- Clayhill "Please please please let me get what I want this time"
_____

Idag såg jag Shane Meadows mästerverk This is England

Och på bästa cockney-brytning så har jag bara en sak att säga: I freaking love it!

Det underbart snygga skin-headsmodet, fantastiskt duktiga och sköna skådespelare, ett tråkigt och tungt men ändå på sitt eget sätt, vackra England blandat med riktigt bra musik - gör hela filmen till en ren njutning!

Lillgrabben och huvudrollsinnehavaren Shaun spelas förträffligt av 13åriga Thomas Turgoose. Måste säga att han gör det fantastiskt bra!

Är otroligt dålig på att recensera och återberätta så mer än så här skriver jag inte om filmen. 
Men en sak måste jag säga...
OM du inte redan har sett den - så se den!  Snarast möjliga...


Klockan är alldeles för mycket, men jag ska titta på den igen.



Dagens roligaste
Shaun - I´ve been picked on three times this day! ALL, because of my trousers..
Mum    - Whats wrong with your trousers?
Shaun - Look at the fucking size of ´em! 



Iallafall så mycket jag orkar...


Mer info på filmens hemsida ThisIsEngland.co.uk
Trailer finns naturligtvis på You Tube


image41








Kommentarer
Postat av: Stackars jack

Ja det är ett klockrent mode... och en klockren film.

2008-01-29 @ 01:35:17
Postat av: Joooonis

Eriq, du vet väl för guds skull vem som gjort låten på riktigt?!!!

För övrigt, var det bara jag som störde mig på hans flickvän.?

2008-01-31 @ 03:30:57
Postat av: gevan

nöjd nu eller?? =) har gjort din jäkla utmaning...grrr

2008-02-01 @ 18:48:18
URL: http://gevan.blogg.se
Postat av: V

Nu har jag sett
d e n ... WoW!

Kram V

2008-02-02 @ 23:21:32
URL: http://www.vick2ria.blogg.se
Postat av: Linkan

Tjatade inte jag om den där filmen för ett halvår sen???

2008-02-03 @ 02:21:10
Postat av: lisajao

har du slutat bloggat bara för att jag har varit borta elle..?

2008-02-03 @ 21:31:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0