Lordi, Sips och bilder...

"..Now choose to join us or go straight to Hell.."
- Lordi "Hard Rock Hallelujah"
_____

Så där ja!
Det blir ett litet blogginlägg trots att jag befinner mig på andra sidan Östersjön.

40 minuter flygresa öster ut sitter jag nu på ett hotellrum och värmer mig under täcket. ¨
Om Orup vore född i Finland så skulle han troligen ha sjungit "..mitt Helsinki har blivit kallt.."  just nu, då det har bjudits på riktigt kalla vindar här!
Precis som min mamma förvarnade om. Hon är så klok min mor!

Större delen av dagen har dock tillbringats i nån form av sporthall i den något pitoreska förstaden Vaanta. Lordi är typ det enda som skrålat ur deras högtalare. 
Fantastiskt... eller inte va!?  Usch!
Rönnby vann och Roma Vikings förlorade - precis enligt planerna.
Tjejerna har sin semifinal imorgon förmiddag. Bristen på övertygande spel gör dock att vi tror på en tuff match imorgon mot Schweiziskorna. (..troligen felstavat?!).
Men vi hoppas på vinst och final på söndag!

Det är en del Västeråsare här. Kul!

En lång dag idag med en tidig uppstigning gör att vi håller oss lugna och fina ikväll.
Men imorgonkväll ska vi ut och se vad Helsinki har att erbjuda.
Stan känns som ett öststats-Stockholm - men vem vet -  det kanske finns ett uteliv att uppleva bakom den gråa fasaden!

Nu blir det sängen, lite YLE 1 och min påse med finlands finaste Sips.
Längtar redan till frukosten imorgonbitti.
Hotellfrulle is the shit!




Dagens godis
M&M´s - Smaskens!! I just love them...



Linkan har redag gett vika för John Blund märker jag nu.
Ska nog göra det jag med...

Men först lite bilder! Enjoy

image22
Skickar ett ont öga efter den lilla sparven med gula västen som avisade mig från
läktaren då han inte tyckte att jag skulle få avnjuta min Lapin Kulta.
 
image23
Emil efter matchen mot Gnaget. Inte mycket att göra för "italienarna" mot AIK.
By the way - Hata Gnaget!

image25
Malin och Sanna med sina finaste leenden!


image24
Och kvällen avslutas med prima finska Sips!





Kommentarer
Postat av: Heikki

Jag kan rekommendera kafe moskova/dubrovnik. På övervåningen finns sovjetkitch och i källarn finns en bar med new york inspirerad inredning. KIPPIS!

2008-01-11 @ 23:16:34
Postat av: Heikki

Glömde adressen:

http://www.corona.fi/en/moskova/index.html

2008-01-11 @ 23:22:35
Postat av: lisajao

är fruktansvärt nyfiken på om dom finska chipsen va goda?

2008-01-12 @ 00:49:28
Postat av: Stackars jack

söta tjejer!

2008-01-12 @ 09:29:28
Postat av: hedström

Din blogg håller hög kvalité eriq, iaf för dem som vill veta vad du gör om dagarna. Hoppas Finland håller samma kvalité, jag tror det..
kram från Uddevalla

2008-01-12 @ 20:20:09
URL: http://www.attenzione.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0