Lilla Sportspegeln, hockeybilder och Petter...

"...snubben trodde han va cool - för han hade en pistol..." -Latin Kings "Snubben"
_____


Jag är inte bästis med Fru Fortuna.
Har nästan aldrig vunnit något och det känns inte som om det är något som är nära att hända nu heller.
Hon är sällan här hon hälsar på, men - ett par gånger i mitt liv har hon faktiskt passerat min väg!

Första gången va slutet av det glada åttitalet och jag va en stor fantast av Lilla Sportspegeln.
Dom hade (och har?) ett inslag där man ska skicka in teckningar som om man har tur så visas den upp.
Och nu va det min tur att få lite fiftheen minutes of fame när dom visade upp min vackra skapelse!
Lite smolk i bägaren va dock att jag belönades med nån t-shirt.
Men jag va oerhört glad ändå!

Andra gånge som vi sågs va inte mer än ett par år senare.
Det fanns då ett hockeyprogram på Kanal 5 med veckans NHL-highlights. Jag knäckte deras kluriga fråga och vann tio paket hockeybilder.
Lyckan va total på Kyrkovägen den kvällen!

Tredje gången va inte mer än att par dagar sedan.
Då jag hittade ett stort kuvert som trillat ner genom brevinkastet blev jag väldigt fundersam.
Till min stor förvåning så  innehöll den Petters nya skiva, God damn it. Signerad dessutom.
Satt länge och väl i min soffa och såg nog mest ut som ett frågetecken.
Men jag kom till slut på att jag vid ett något svagt tillfälle nån månad tidigare hade fyllt i nån pop-up-ruta med min adress.
Trodde ALDRIG man kunde vinna på de där "tävlingarna".
Men till min stora (!?) lycka så är det verkligen möjligt!

Som ni ser så är jag inte någon kille med guldbyxor!
Men jag har vant mig och är oerhört stolt och glad för dom få gånger som jag har fått dansa en dans med Fru Fortuna.
Som en vis man troligen skulle ha sagt till mig om han läst detta:

Man får vara glad för det lilla...



Dagens vad-jag lekte-med-när-jag-va-liten:
Pärlplattan -  Finns den kvar på ett dagis år 2008? Hoppas det.. Underbar underhållning!



...och Det är jag!! *ha ha ha ha ha*









Kommentarer
Postat av: lisajao

pärlplattan kommer alltid att finnas eric!? barn älskar väl sånt där, right? sist jag besökte ett dagis så gjorde jag en själv, ha!

2008-01-04 @ 00:02:08
Postat av: V

Pärla" gör väl alla?! ;)

Allvarligt talat är det värsta trenden, indianpärlor med tillhörande platta...

2008-01-04 @ 06:38:03
URL: http://www.vick2ria.blogg.se
Postat av: Joge

Scanna in din teckning och visa oss, "god damnit"!

2008-01-04 @ 07:41:06
Postat av: Jocke G

Då tänker jag slänga ur mig en vild gissning helt ur luften att du nu har två signerade Petterskivor i din ägo.

2008-01-04 @ 15:25:42
Postat av: Jimmy

Jag tror allt att jag ager en del av den dar skivan. Da du spammade min mail ;)

Men jag onskar dig all lycka min van, och hoppas att du snart far dig ett besok igen...

2008-01-04 @ 18:02:54
URL: http://www.ahfeldt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0