Långkalsonger, småkronor och hockeynostalgi...

"..if you see Kelis tell her I want my milkshake.." - Mind Kaos "En gång för alla"
_____

Vid ett svagt ögonblick så tackade jag ja när Malin frågade om vi skulle titta på lite innebandy idag. 
När allt var lovat och klart, så insåg jag att det va ändå borta i Västeråshallen som allt utspelade sig!
Så jag fick vackert dra på mig långkalsongerna och mössan innan jag slängde mig ut i kylan.
Vi köpte med oss lite proviant, innan vi begav oss ut på vandringen.
Väl inne i hallen så slevade vi i oss våran sallad med glatt humör och avslutade snart med efterrätten, negerbollar!
So far - so good!
Men innebandyn bjöd knappast på nått som är värt att skriva om mer än så här...

Kikade på Småkronorona idag. På jobbet kan tilläggas! Är väldigt glad för den där tvn vi har i hörnet...
Riktigt kul att dom vann och framför allt att Mickis fick avgöra! Grattis määän!
Det bästa vore ju nu om dom kunde smeta dit Kanada engång till imorgon...

Appropå hockeygodis så visar ViaSatSport 3 just nu en riktigt gammal goding.
Sovjet-Kanada från VM i Bern 1990.
Prestige är bara förnamnet på en match som denna! Jävlar va det smäller...
MacInnis Yzerman och en lagkapten vid namn Paul Coffey är bara några lönnlöv som va med! Medans C C C P, som dom fortfarande hette då, mönstrade ett par riktigt sköna lirare som Kamensky, Konstantionov och en liten kille med galler.
10 BURE står det på ryggen.
Han blev ett par år senare en av de största idolerna, någonsin, i mitt lilla liv... 
Mer om det en annan gång!

Nu har fredag blivit lördag och eftersom jag ska jobba om ett par timmar så ska jag krypa ner i sängen nu...



Dagens klädesplagg
Långkalsongen - Inte guds vackraste skapelse, men ack så effektiv...



Svar på kommentarerna senast:

Jimmy - Visst har du en del i skivan! What´s mine is yours bro´!
Jocke G - Haha! Nej du! Där har du fel, till viss del... Har dock en signerad Petter affisch, inramad, nere i källaren. Kanske borde sätta ut den på tradera?!
Joge - Tyvärr så befinner sig konstverket i SVTs arkiv. För inte har dom väl slängt bort den?! Om du vill så kanske jag kan skissa lite på en replica av orginalet...
V- Ruccola, Caffe Latte, blogga och nu "PÄRLA"!  Jag som försöker hålla koll på allt trendigt.. men, det här, har jag missat!
lisajao - Eftersom du är den läsare som senast hängde på dagis så litar jag på dig till fullo!





Kommentarer
Postat av: Vicktoria

Jag såg finalen. Jag har en sak att säga; snopet...

Och hur fan stod det till med lagkänslan när
D O M A R E N
fick pallra sig fram för att trösta knytten (ja målisen)??!

Min dag var gjord när Per Mårts intervjuades av Marie och hade
t å r a r
i ögonen! Japp då vaknade gråterskan i mig... (Du vet; jag gillar ju inte hockey egentligen, men missar aldrig ett crymoment ;)

2008-01-06 @ 02:04:22
URL: http://www.vick2ria.blogg.se
Postat av: Jocke

Minns faktiskt att du hade en poster med dig, trodde dock att du fick en skiva signad med.

2008-01-07 @ 08:13:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0