Kvällsmacka, grabbmys och kärlek...

"...this is our fate - I'm yours..."  - Jason Mraz  "I´m yours"
_____

Precis brett mig en macka och hällt upp ett glas med mjölk.
Tassar fram på mina sexiga små fossingar för att ta plats framför datorn.
Det är dax att knappa in dagens blogginlägg.

Onsdagen 16 Januari tar slut om en liten stund.
Jobbat lite idag.
Med betoning på lite.
Träffade Joge och intog en sen lunch på Gränden.
Vi klev upp till mig och klämde av lite NHL´08. Uffe va inte sen att göra sällskap för lite grabbmys och tv-spel.
Joge va tvungen att kila hem medans vi andra två kilade iväg till Rockis för lite hockey.

Dubbelavsnitt av Seinfeld idag!
Kan en onsdagkväll bli bättre när man suger i sig av New Yorks finaste kvartett med vetskapen av att morgondagen är ledig.
Sovmorgon kan nog behövas.
Tror Helsinki sög mer kraft än va jag trodde just då...

Natten kryddas med lite Two and a half men innan John Blund kommer och nannar mig.
- - -
Pratade lite med Uffe idag om sommarens fotboll.
Hemmapremiären 7 april mot Sundsvall är så gott som bokad. Årets första match bjuder oftast på ett fullsatt Sös och ett underbart drag på hela södermalm!
Tror vi båda två satt i den kalla hockeyladan och drömde oss bort till Söderstadion redan nu.  

Följetongen Rami Shabaan till Hammarby verkar inte komma nånvart.
Fan i hela h*#%ete!
Slarvas den här liraren bort så kommer det bli upprörda känslor.
Inte bara på Karlsgatan - utan på hela Söder i Stockholm.
Man kan ju bli tokig för mindre....


Imorgon tänkte jag laga mat.
Nå tips på vad?
 
Dagens drog
Ramlösa Skogshallon -  Inga vanliga hallon här inte! Can´t get enough of you baby...



Avslutar med en sann kärlekshistoria som jag kallar för:



Söderstadion brinner
And I love it!

Jag ler för mig själv och minns allt som om det vore igår.

Onsdag 3e maj 2006
Hammarby möter AIK

Första derbyt på Söderstadion på väldigt länge.
Tanken hos alla är densamma: Äntligen slipper vi Råsunda!
Förväntningarna är enorma.

Jag kliver in lagom till Kentas vackra "Just idag är jag stark" .
Ryser nervöst och förväntasfullt.
Söderstadion kokar, brinner och är fyllt över bristningsgränsen.

Efter en halvtimme så gör Mikkel Jensen 1-0 från nära håll och allt exploderar.
Alla skriker ut sin nervositet som blandas med enorm glädje.

Pausvila.
Tanken hos alla är densamma: Måtte detta gå vägen.

En bit in i andra så delar Sandberg ut en ful armbåge på Runström.
Söderstadion exploderar igen.
Hatet är i luften - men med en konstigt underbar känsla.

Slutet på matchen är nära.
Över 14000 nervvrak önskar att det ska ta slut nu.
Då kommer spiken.
Paulinho gör 2-0 och ett lättnandens enorma jubel bryter ut.
Det är klart.
Vi vann!

Jag ler för mig själv och minns allt som om det vore igår.

Tack Hammarby för att du finns.
Jag älskar dig.




image35






Kommentarer
Postat av: Stackars jack

http://hem.passagen.se/erikpar/kott_kreolsk_gryta.html

2008-01-17 @ 02:59:34
Postat av: Vicktoria

Va?!? var det ett dubbelavsnitt?! jag såg bara ett... Nu undrar jag vilket jag såg? Jag såg rabbin som utelämnade George totalt i tv... Vilket var det?!

Fan, nu blev jag förbannad på riktigt!

Kram

2008-01-17 @ 09:07:27
Postat av: Jocke

Du menade sextåiga små fossingar va?

2008-01-17 @ 10:39:06
URL: http://scrooge-glatter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0