Fetton, barnprogramsirritation och frågelåda...

"..I know I shouldnt have did that - I know its gonna come right back .." -Jay Z "Fallin´"
_____

Idag är det fettotisdan´!
Det är då man får smälla i sig hur mycket bakverk man vill, bara dom ser ut som semlor!
Själv så fick jag nog efter en halv liten semla.
Men dagen ifråga väckte två funderingar hos mig:

Nr. 1 -
Är denna högtid nödvändig i vårat, redan så fettotäta, samhälle?
Svaret: Enkelt... Nej.
Nr. 2 - Vart har våran gamla barndomshjälte och vän Ture Sventon tagit vägen?
Svaret: Svårare. Den här kräver lite mer efterforskning...

Är han ännu en som fått ge vika för nymoderniheter, som den japanska skit kallad Pokémon eller den lilla brittiska lila bögmumin i Teletubbies?
Vad är det för fel med gammalt hederligt dektektivarbet som våran vän Ture Sventon bjöd oss på?
SosseSverige tycker tydligen att inte att han och Herr Omar är tillräckligt bra för att uppfostra kommande generationer.
Som om det vart nå fel på oss som är här nu efter år tillsammans med dem!

Ett annat exempel är ju Byköpings egen Sherlock, den lilla mannen Agaton Sax.
Han är väl den perfekta förebilden för pojkar som snart ska bli män?
För vad är mer manligt än hans elegans toppat med ett plommonstop, en alltid lika vältrimmad mustach i bästa Tom Selleck-klass och en vishet som är utom konkurrens?!

Är det bara jag som fortfarande är rädd för att se Ville Vesslas myggjagare sticka fram under gardinen eller att plötsligt en dag få läsa i den lokala blaskan om att Helvassa Gullan eller Franska Kråkan är på fri fot igen? 

Nej, barnprograms-Sverige, nu får det f a n vara nog!
Jag k r ä v e r mer Ture och Agaton åt mina kommande barn!!

Hittar inget vettigt svar på internet om "Varför" dom inte finns längre. 
Vem ska jag mail för svar?
Kampen går vidare...
_ _ _

Idag så va jag till Stockholm och köpte kläder åt min ärade arbetsplats.
Henry Lloyd va fint medans Tiger knappast bjöd på nått att skriva om.

Sen blev det hockeykväll med Liza och lite Tortellini con pesto!
_ _ _

Det har varit lite frågelåda bland kommentarerna, vet inte hur och var jag ska svara på dom...
Men här kommer dom iaf!

Gevan -
Muschen is still on! Den åker inte än på ett tag... ha ha ha!! 
V - Bio with you? Anytime baby... Snart, I hope ; )
Tjyvis - Mer NHL åt folket!!
Stackars Jack - Ska vi sadla om till Skinheads?!
Jooonis - På fråga A svara jag: Japp, the Smiths. Det visste jag utan google men tycker fortfarande att Clayhill gör den bättre. På fråga B svara jag: Tyckte dom va fina tillsammans. Kärleken är blind! Tur är väl det...
Linkan - Japp, jag vet det. Men någonstans på vägen försvann den för mig. Har dock sett den flera gånger nu, så snart jag är jag even-steven med mitt förflutna!
lisajao - Förstår att du skulle sakna mig när du va borta. Så visst.. hmm.. höll jag upp för din skull.
_ _ _

Ska försöka lägga mig i vettig tid.
Det vill säga: jag ska sova NU!
Men det innebär att jag får skjuta upp en del av de punkter som fanns med på to do-listan från igår...



Dagens besvikelse:
Stoffe ville heja på en mötande person mitt på gatan, men blev uppenbarligen högfärdigt ignorerad varpå han vänder sig till mig:
- Vem va det där? Jag tänkte heja...
- Det va ju han i Idol-jury... Breitholz! svara jag.
- Jaha! Inte undra på att han inte ville heja på mig då..  suckar Stoffe och inser att det finns en person i världen han Inte känner.



Idag missade jag inte Seinfeld!
Precis som jag lovade igår...





image45
Mission Impossible? Hell no!
Inte för Tänkande August, Lispington, Agaton Sax och Faster Tilda

Kommentarer
Postat av: V

Nu överträffar du dig själv; bögmumin i Teletubbies,.. *hahaha*

Om jag skulle vara Tomei om mannen är Costanza? Hardly, då hade jag varit
u p p v a k t a d .
And I'm not.

2008-02-06 @ 11:55:33
URL: http://Http://www.vick2ria.blogg.se
Postat av: Stackars jack

jag har iaf laddat ner en liten skatt åt zelda...

1. Trolltyg i tomteskogen.

2. Dumbo

3. sist men inte minst Micke och molle!!

2008-02-06 @ 16:18:01
Postat av: Sofie

Glöm inte trasdockorna och doctor Snuggels :)

Kramar sofie

2008-02-06 @ 18:51:55
Postat av: JohnnyR

Jag hatar dig för din dåliga musiksmak.

2008-02-11 @ 00:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0