Fotbollsilska, Boston tea party och ålderdom...

"...I'm sick and tired of this world - But yet I haven't kissed a girl..." -Brainpool "Bandstarter"
_____

Fy fan i hela helvetes jävla skit fan!

Så där ja...

Att svära ur sig kan ofta göra att man känner sig lite bättre.
Men den här gången så vet jag inte om jag verkligen lyckas svära ut nån gnutta av besvikelsen som jag känner inombords.
Det va ju årets viktigaste match hittills som stod för dörren.
Derbydags!
Tre poäng skulle krigas hem till Södermalm när AIK skulle smiskas likt en olydig snorunge av en aga-stin och småalkoliserad styvpappa.
Vi skulle visa vilka som är bäst i stan, helt enkelt.

Men tjii fick vi...

Jag är så himla besviken just nu så jag sparkar både högt och lågt.

- Hammarbys oförmåga att avgöra matcher är oerhört påfrestande.
- Charlie Davies fortsätter att visa hur förbannat kass han är i straffområdet. En oerhört dålig egenskap om man ska spela forward.
- Återigen så får Norra Stå ett derby avbrutet vid underläge. Och återigen, så får det samma resultat; AIK reducerar och får med sig poäng!
- Rami Shaaban är hemma med snuva. Eller?! Känns lite som en ursäkt för att skydda ett miljonförvärv i en vråldjup formsvacka.
- Straff eller inte. Hårt dömt, men det känns som om Traores ingripande är ytterst tveksamt då det är uppenbart att AIKaren kommer att falla ganska så enkelt vilken sekund som helst.
- Kleber Sarenpää. Snälla, befria mig från denna träfot.
- Dulee. Snälla, kliv på sponken igen! Idiot...

Jag blir så less... 
 _____

Happ...
Men livet har ju haft sin lilla gång fram till denna dag trots allt.

Fredagen tillbringades på Tjyvis kontor för att fira in det nya och fräscha lokalerna. Fri bira och trevligt sällskap gjorde att jag snart fick mig en resa av det rejälare slagen. Dock så va jag knappast den som va mest berusade i sällskapet. Otroligt trevligt va det oavsett tillstånd!
Passar på att tacka Tjyv på bästa fotbollensdagmanér för denna tillställning med tre starka hej:
Hej! Hej! Hej!

Att kliva upp för jobb dagen efter va nog inte det man mest av allt kunde önska sig, men det va bara att ta tjuren vid hornen och kila till jobbet.
Snart människa efter lite vila i soffan och sen lite häng med Uffe. Lugnt och skönt!

Men sen så hände det oundvikliga...

Jag blev gammal! 
Äldre, iallafall...
Enligt passet så är det 13 april som är min födelsedag och det va väl lika bra att lita på den lilla vinröda boken som förkunnar mitt svenska medborgarskap.
Släkt och vänner bjöds in för diverse mat och fika.
Farmor och farfar ärade mig med sin första visit i den nyligen renoverade lägenheten. MVG va betyget på alla nymoderniheter!

Med en digitalkamera i ett av paketen så finns nu chansen att bloggen kan nå en annan dimension. 
Mer bilder i kommande inlägg är härmed ett löfte!! 




Dagens nerladdning
Boston Tea Party - Fredrik och Filip är ju hur bra som helst!! Nu mosar jag avsnitt på avsnitt...




Med dagens skitfotboll som ett minne blott  så är det läge att se framemot framtida äventyr. 
Just nu är Mind Kaos live på Pluto på onsdag som gäller.
Kommer Du också?
Om du missat videon så har du den här! >>> http://www.mindkaos.com/ <<<
Jag Lovar att grabbarna på scen kommer att bjuda skön musik och om Du vill, så får du jättegärna gå med mig!OSA gärna innan onsdag kl 15
Sounds okey?



image58
Som födelsedagsmat så serverades diverse kinamat.
Kristoffer tyckte dock att pinnarna va det roligaste kineserna hade att komma
med och mumsade hellre i sig en Happy Meal


image59
Systeryster, Elinpelin och Farmor Eivy.


image61
Ett tappert försök till godis-före-maten hindrades av en mormor med höökögon!






Kommentarer
Postat av: Malin

Men Erik....det måste nästan vara olagligt att bli så där upprörd över allsvensk fotboll....

2008-04-15 @ 09:29:06
Postat av: Stackars jack

Grattis i efterskott.. !

2008-04-15 @ 21:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0