Bakfylla, bajenbesvikelse och bilder...

"...slå han - ta hans t-shirt..." -MBMA "Mobbade barn med automatvapen"
_____

En karatefyllahangover senare så sitter jag här och tycker synd om mig själv.
Minnesluckorna kommer sällan, men gårdagen är faktiskt lite dimmig...
Trist, när man vet att man hade ganska kul. Tror jag... Ha ha ha!

Jag samlade kraft och pallrade mig iväg till Joges crib för lite krubb a´la kines och för att se mitt älskade Hammarby på tv.
Pepsin va kall, Joge va snäll, maten va god - men resten... 
Man kan ju börja grina för mindre! 
Tourettsen kickar in bara jag tänker på det.
Förbannade-jävla-skit-lag man håller på... Usch!
Dax att visa lite hjärta, om inte så är nog ett kvartsamtal på sin plats!

Malin -
 jag kan fortfarande inte förklara varför jag blir så arg på dålig allsvenskfotboll, så skippa kommentaren den här gång! 

Bara att bryta ihop och komma igen - i sann bajenanda!

Kvällen blev lugn och rolig.
Liza trillade förbi med massor av mat och soffan intogs för lite tv-tittande.
Mycket trevligt!!

Fick den stora äran att få en extra ledig dag denna vecka. Det är väldigt sällan man har privilegiet att få vara ledig två dagar på raken nu för tiden. Så jag hoppas på fint väder och två sköna dagar. 
Vem vet, kanske finns läge för att damma av golfklubborna.
Är Du sugen på att hänga med?! 

Kort dag på jobbet imorgon... (vet inte varför jag fått sånt lyxschema denna vecka, men man ska väl inte klaga) ...och det bjuder in till en lite längre uppesittarkväll idag! 
Sverige-USA på tv om en stund. 
Önskar att man kunde få se lite mer högklassig hockey live. Men när det inte går så får man nöja sig med tv-tittande.
Sitter och väntar på att Joge ska få så mycket pengar att han köper med sig mig över till USA för lite NHL-hockey. Fantastiskt förslag tycker jag! 

I väntan på hockeyn så visar 6an ett av Steven Seagals mästerverk. Jag sitter och bara myser! Fantastisk skådespelare måste jag säga...

(OBS: ironi)


Dagens löfte
Alkoholfritt -  Funderar på att gör Maj-månad till en s.k. vit månad... Inte beslutat än! Återkommer...


WOW! Pat Kane snurrade precis upp hela Tre Kronor och gav dom varsin torr corn-dog uppe på läktaren när han spelade fram Mueller till en enkel kasse.
Hockeygodis på allra högsta nivån!
Det kan bli....det kommer att bli.... ett jobbigt hockey-VM för Sverige!!

LoopTroop Rockers @ Pluto i onsdags.
Riktigt fina grejer!!
CosM.I.C klev på till publikens jubel och höjde temperaturen i den redan kokheta och fullsmetade lokalen när han gästade på slutet. Kul och se grabben göra sin grej, för han gör det riktigt bra! 
Likt en gammal mormor säger jag: Han är väl för duktig, min lilla Tjyv...
Big up!

Tog en promenad i vårsolen ner till invigningen av nybyggda Swedbank Park Arena (är det bara jag som tycker att namnet är konstigt?!) i lördags.
Stiffen och jag suckade högt över hip-hop(???) av det sämre slaget och ett par skrålande Hjalle&Heavy-kopior som sjönglåtar om Hammarby bandys oförmåga att vinna sm-guld. Underligt att låta lagen komma in till en sådan låt en sån här dag. Pinsamt kanske är rätt ord...
Vi gav VSK fotboll endast 12 minuter innan vi valde att kila hem. Uttråkade och hungriga. Vem vet, kanske gör ett nytt försök under säsongen... räkna dock inte med det!
Fundering 1: Vad hände med kortsidorna?
Fundering 2: Vem ska hämta alla bollar som tjongas ut på parkeringen?


För er som inte kan läsa:  Veckan i bilder!!



"Hela" truppen tackar för sig efter en fet spelning...


VSK-"klacken". BTW: Fanatics sucks... 


Uffe äter som om han aldrig har sett mat förut.


OBS: Bilden är ett Fotomontage!


Tjyvis njuter av after-work ölen


Vad som händer i Shanghai stannar Inte i Shanghai.
Karaoke är inte okej Stiffen!


Rolig bild som jag hittat någonstans på internet...
Ovechkin for president!








 

Kommentarer
Postat av: Ida

kikar in

2008-04-28 @ 02:11:40
URL: http://IdaTallhed.blogg.se
Postat av: Alomo

Sluta sno av mina bilder!! En mycket fin bild du valde att ta i alla falla : )

2008-04-28 @ 09:21:03
Postat av: brita

It's all about the hair dude!
kraom

2008-04-28 @ 11:00:58
Postat av: Stiff

Ditt brott mot upphovsrättslagen kommer att kosta dig några dagar i rätten.

2008-04-28 @ 13:50:00
Postat av: Stackars jack

go hammarby!! du kan ju trösta dig med att Trelleborg är ganska bra... LOL!

2008-04-28 @ 19:25:51
Postat av: JP

Hej, jag skulle vilja önska! Gruppen Friends in need med låten "Alla vi" tack, den är supersomrig och härlig, in med den på bloggen E - jag vet att du gillar den. Det är så stabilt..!

2008-04-28 @ 19:50:58
Postat av: Joge

Tänk att du skulle bjuda på 11-3-bilden, det trodde man ju inte.. Stort av dig!

(obs: glöm inte att scratcha Big Joe till nästa match..)

2008-05-01 @ 03:50:43
URL: http://www.brabättrejoge.com
Postat av: Malin

Jaha...tydligen vill du bara ha kommentarer som faller dig i smaken...det kan du glömma. Iaf från mig. Allsvensk fotboll är inget att bli upprörd över, så är det bara.

2008-05-04 @ 22:59:47
Postat av: Alomo

Vart har du tagit vägen??

2008-05-15 @ 20:17:55
Postat av: Uffe

Fan nu är det dålig aktivitet här inne, plocka fram rucolan och latten nu, resten borde gå av sig självt !

2008-05-26 @ 17:03:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0