Väntan på sömn, bandyreplik och Jake...

"...I have constant fear that something's always near..."  -Iron Maiden "Fear of the dark"

Väntar in "Two and a half men" och John Blund med att plita ner ett par rader här..
Sen träning idag. Svårt att somna efteråt måste jag säga.. Jobbigt, men det imorgon så börjar jag 12 och det underlättare ju lite!

Fick en kommentar om det senaste jag skrev i ämnet Bandy.  
Jag sökte en förklaring men det jag fick va något helt annat... Vad vet jag inte riktigt...

Att säga att bandy är en k-märkt sport övertygar mig knappast att komma tillbaka för att se en match till. Att sedan fortsätta med att säga att innebandyspelare är otränade och inte kan åka grillor känns lite löjligt. När det gäller träningsvillighet så beror det naturligtvis på vilken division man befinner sig på. Inom bandy kanske det bara finns.. 2, typ.. eller? 
De flesta innebandyspelar som befinner sig på elitnivå tränar alla gånger lika många pass i veckan som en bandyspelare i elitseren. 
Det eviga tjatet om "slöa och otränade"  tyder mest på okunskap... Är det inte dax att komma med något nytt?

När det gäller spelet så är ju är ju innebandyn ljusår före i intesitet och snabbhet. Som dom säger; Hänger du inte med, är du inte snabb nog, stämmer nog oftare än vad man tror.

Kan skriva mig trött om jag ska fortsätta men avslutar med...

Bandyns uttråkande styrspel, bristen på snygga mål, det ständiga letande efter bollen från läktarhåll och eviga sidlespass a la Daniel Andersson är något som aldrig kommer att få mig att fylla bandyportföljen igen med mackor och kaffe...


Dagens busgrabb:
Jake -  Ibland kan han få mig skratta tills jag gråter...

"Kanockers. Vod Kanockers..."

image5
JAKE - spelad av Angus T. Jones
Troligen "komedi-serie-världens" roligaste barnkaraktär!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0