Tung träning, Frank och mod...

"Till varje pris - jag ska gå hel ur det här " -Peter Lemarc "Gå hel ur det här"
_____

Jobb jobb jobb och sen vidare på träning.

Riktigt tung träning idag.
Livrädd att ljumsken ska gå sönder totalt!
Vila är inte min grej.. Inte just nu!

Nu sitter jag här och det ända jag kan säga är: Oh my god!

Så här mätt har jag nog inte varit sen jag åt min farmors pannkakor senast!
Tror aldrig jag behöver äta mat igen efter den här kväll...

Säger det bara engång: Frank is the shit!
Det va sååå gott!!
___

Det är enkelt  att bara stå där och ta emot skiten.
Om och om igen.
Det är svåra är att tala om för sig själv att man inte är värd det.
Men någonstans innerst inne finns det en gräns för alla.

Så ibland så måste man ta svåra beslut som för omvärlden verkar väldigt enkla.

Att verkligen sätta ner foten då och säga ifrån för en sista gång kräver mod.
Att kunna stå upp för sig själv och våga säga ifrån kräver en hel del av en människa i den situationen.
Dagen du gör det kan kännas som den tyngsta av de alla.
Men väldigt snart kan du sträcka på dig,  se dig själv i spegeln och tänka:

Fy fan va jag är bra!

För just det är du....


Jag har redan glömt allting - glömt veckorna i underjorden
Morgongråten, nattpaniken -  jag minns inte längre orden
Morgundugget faller platt - på min kind och på min hatt
Rik i regnet går jag fram - i våta skor på storgatan
Det finns inget bättre - än när det vänder..


Tro mig..


Dagens arbetskamrater:
Mina! - Nya Thulins is the fucking shit...


...det vänder och fy fan va skönt det är...







Kommentarer
Postat av: Stackars jack

dagens låt!
Damien rice - accidental babies.

2007-11-23 @ 01:48:56
Postat av: Vicktoria

Tack Eriq! Du är så bra. vad tror Du om att dricka vin och lyssna på Peter ngn kväll!

2007-11-23 @ 09:21:42
URL: http://www.vick2ria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0