Ömma fötter, skvaller och irritationsobjekt...

"...that´s my cool and I can´t take it off..." - Adam Tensta "My Cool"
_____

Det är med ömma fötter som jag skriver detta inlägg...
En jobbig och lång dag håller äntligen på att ta slut. Sömn är nog det enda som kan bota min sargade kropp nu  - tänker jag när jag ramlar in genom dörren.
Blir nog inge bloggande idag, Synd! -  är nästa tanke som slår mig ganska snart.
Men då...
Slänger på tvn i all hast och plötsligt så är dom där.. George, Elaine, Cosmo och inte minst Jerry. 
Likt en oas i öknen ger dom mig lite extra energi, efter att par snabba garv!

Så nu blev det ett inlägg trots allt.. =)

Efter en heldag på jobbet så va det bara hem, fixa en skål med Havrekuddar, 10 snabba vilominuter på soffan och sedan vidare till K-borg för lagfoto och 1,5 timme svettbandy! Okej träning, men det känns att man inte är hundra i benen efter en heldag "på golvet".

Idag va det faktiskt lite att stå i på "panget" trots att det är lite av en mellanperiod just nu. Hela Tillberga bandy va in och provade ut kostymer. 32 svidar senare så tror jag faktiskt att alla va nöjda o glada..

Måste säga att jag gillar Tillbergas nytänk inom bandyn. Att alltid vid match så ska alla röra sig i svart, stilren, kostym. Det ger ett mycket proffsigt intryck och är väl ett måste för att höja statusen på en sån liten sport som bandy ändå är. Tummen upp för dom som vågar och för er andra: Se och lär!

Kan även droppa lite skvaller: Tränarna i bandysveriges stilsäkraste elitlag kommer att coacha vid sidlinjen på hemmamatcherna iklädda: kostym, skjorta och slips!  A lá Serie A och La Liga! Coolt..

Se och lär alla mysbralletränare.. (Lasse Lagerbäck - Ta åt dig om du läser detta! Sopa..) 


Det ser ut som om veckans närmaste höjdpunkt är VIB-Warberg. Ska bli kul att se om grabbarna i vit kan ställa till det för svenska mästarna.
Hoppas verkligen att Eklund snart får en chans att lira snart. Det börjar bli irriterande att se den där "två-meters-centern" slå bort boll efter boll, match efter match. Skärpning...


Nu har det tickat över till tisdag och jag borde verkligen sova. Nu!



Dagens högsta önskan
En extra biljett till Peter Lemarc - Live på Circus!  Hade två biljetter, men gav bort dom till mina föräldrar...


Oj! Hade tydligen glömt bort mina träningskläder. Bäst att hänga upp dom...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0