Il barone, julväntan och städpaus...

"...vi kommer alltid att leva, vi kommer aldrig att dö ..." -Bo Kaspers Orkester "Vi kommer alltid att leva"
_____

Nils Liedholm har avlidit.
Il Barone finns inte längre bland oss.
Mannen, myten, legenden - har gått vidare.

För en annan som aldrig sett hans fotbollsbegåvning live får helt enkelt; lita på gamla journalfilmer, imponeras av den otroliga meritlistan han efterlämnar och förundras över de enorma hyllningarna från alla som arbetat med honom. 
 
Men nu lirar dom tillsammans igen! Gre-No-Li bjuder självaste Gud på den finaste av fotbollsgodis.
Njut av det, medans vi andra minns och saknar.

Dagen har varit lång och seg. Inget att göra på jobbet just nu, väntar folk redan in julen!? Hade dock en trevlig lunch med Liza. Man får vara glad för det lilla..

Väntar just nu in kvällens champions league-omgång. Hade förhoppning om NHL-hockey, men tydligen så har man problem med att läsa tv-tablåer korrekt! Pucko!

Får se om jag får nå sällskap i soffan, vore ju trevligt. Ser mig omkring och inser att jag borde städa om jag ska bjuda hit folk. 
Usch... Men har jag nått val?!

Klockan är 1953 och jag pausar bloggen för städ...



Dagens barndomsminne:
Kinatofflor -  Va jag den enda som älskade denna tunna lilla sommarsko i tunt svart tyg, på en hård plastsula?



00.27
Klockan har ännu engång tickat över till morgondag innan bloggen avslutats.
Qno och Joge är fortfarande kvar i soffan, men det är inga trevliga gäster man har bjudit in. Man låter pojkarna komma hit och spela på mitt x-box. Man låter dom äta på mina chips och dricka min cola - men allt man får tillbaka är strykA big can of whoop-ass har öppnats här ikväll!
Den här kvällen va ingen höjdare när det gäller NHL 2008 och det är med tunga steg jag kommer att gå till sängs i natt...

När det nu än blir....



PORTUGAL Sommaren (typ) ´88
image3

Jag följer inga trender, jag skapar dom!

Sommarens hetaste färg det här året - gult!
Frillan vattenkammad i den alltid klassiska - snebenan!
80talets hetaste frisyrmode, strax efter pudelfrillan - synth-toffsen!
Och på fötterna, hetare än foppatofflan, den nu legendariska - kinatofflan!




Kommentarer
Postat av: Sofie

Hej :)
Kul att se vad som händer i ditt liv. Lunch med Liza det låter nice. själv ligger jag i soffan och slappar och läser din blogg.

hörs snart.
kram

2007-11-06 @ 21:14:13
Postat av: Joge

Vänta, var det inte jag som tog med chips och Cola? Haha! :)

Tur att du fick ett happy ending på TV-spelsmatcherna annars hade det blivit en tung natt.

Härlig bild, hörs maaaaan!

2007-11-07 @ 02:38:19
Postat av: åhfeldt

Haha ! .. lika sexig som alltid!

Tycker vi ska jobba på en varsin synth-tofs, sen får du allt snacka med stoffe om att ta in kinatofflan i Thulins sortiment till sommaren =)

Eriq, du vet väl om att det är veckobrev som gäller nu va? bloggen dog ju när Schulman la av!

Fast iofs! "Jag följer inga trender, jag skapar dom!" - skrev du ju så att ...

avslutningsvis:
Hovmästarn! Det är en blogg i min soppa..."ja, det är den nya flugan!"

2007-11-07 @ 09:10:57
URL: http://www.ahfeldt.com
Postat av: Vicktoria

Söting!

2007-11-07 @ 18:02:35
URL: http://www.vick2ria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0