Hårda ord, sömnbrist och mediahype...

"..fast att du är tjej så är du helt okey.." -Carola "Tommy tycker om mig"
_____

Tyckte jag va värd en dag ledigt från bloggen, men icke..
Ganska snart så kom det bitska kommentarer på msn om att man hade blivit slö.
En man sparade inte på krutet och sågade mig stort med orden: "fan va oflitigt du bloggar!!!"

Hmm... då fanns det inget val...

Likt den cowboy jag alltid önskat att jag vore, så hoppade jag upp i sadeln igen!

Med ett halvt öga på champions league på tvn bakom ryggen och en tallrik med müsli som kvällsmat så sitter jag här lite tidigare ikväll. 
I samrådan med John Blund så är det läge att försöka sova lite tidigare idag. 

Kortdag på jobbet imorgon.
Rätt skönt att ha en dag i veckan som man bara jobbar halvdag.
Visst, det blir lite mindre på lönen. Men det är det värt!
Pengar är inte allt, som de rika säger!

Läste precis att det är final i Idol på fredag.
Likt Gert Fylking när Horace presenterar nobelpristagaren i litteratur så utbrister jag högt:
Äntligen!
Som jag väntat..
Äntligen - är det SLUT på skiten.
Programet i sig, skiter jag i. Kan nog klara mig  utan tv 4 i de där 2 timmarna på fredagarna.  
Men hela mediahypen runt omkring - den får mig f-n att spy.

Folk blir mördade, våldtagna, sover på gatan, miljökatastroferna avlöser varandra och vi har miljontals som svälter världen runt.
Men hallå?!  Stand in line...
För på löpet är det full!t!

Där står det väl nått i stil med  "Idol-Amanda singel - dumpad på facebook"
Klart det är dagens viktigaste nyhet! Va trodde ni?!

Tur för al-qaida att inte det va en fredagkväll i idoltider som dom smällde WTC för då hade dom snällt fått vänta på rubrikerna.

Daniel Nyhlen glider väl runt och snokar på laroy efter scoop om nån skåning, i  värsta Robert Prytz-peruken,som fått lite förmycket tvtid på sistone...

Usch...

Färdig med bloggen nu.
Bara att borsta tänderna och vänta in Seinfeld...



Dagens förbättring:
"Right here - right now" - Tenor Diamond.
Agnes kanske gjorde det bra. Tenoren gör det magiskt...



...och klockan är inte ens halv tolv!




Kommentarer
Postat av: Eriq

Lite extramaterial till dagens inlägg:

http://www.youtube.com/watch?v=4ePC-BnRD44&feature=related

Enjoy!

2007-11-27 @ 23:26:34
Postat av: Jimmy

Daniel Nyhlén har ju tagit av sig hatten.. Hallå är du inte med i matchen ;) så nu är det nog Expressens nöjes- och hovreporter Johan T Lindwall som du får håna.. eriQ

..och man fick visst inge kredd för "Dagens förbättring:" heller .. men heeej! jag är inte bitter ;)

2007-11-27 @ 23:41:07
URL: http://www.ahfeldt.com
Postat av: Joge

Kul att du skrev idag också. Vi börjar väl bli en stor skara av beroende nu, that wanna to be entertained :)

Om jag hade en blogg skulle dagens rubrik vara nåt i stil med: "Otroligt drag under rören, 50.000kr-swingen och "Does it shrink?!""

Förresten, min träningsrink och matcharena (läs: XBOX:et) är verkligen trasigt :S
Tur att du har ett jobb så att du inte hinner träna ikapp! :D

2007-11-28 @ 00:15:03
Postat av: Joge igen

Byt ut "ikapp" mot "IKAPP" ;)

2007-11-28 @ 00:16:24
Postat av: Eriq

Jimmy>> Oj, förlåt att jag är så dåligt påläst om den svenska skvallervärldens skjutjärnsreporter nr 1! Bättring utlovas!
Självklart så ska jag berätta för omvärlden att du bad mig nämna Tenorens storhet i bloggen. Thanks mate!

Jobe>> Förlåt.. menade Joge, såklart! Gud har straffat dig med The ring of death, så Du om någon borde väl inse att det är dax att bli lite mer medmänsklig och sluta upp med den där tuffa och hårda attityden som du försöker gå runt på stan med. Tråkigt att se...
By the way: Hur gick det sist vi spelade!? =)

2007-11-28 @ 10:31:19
Postat av: Joge

Hmm, som jag minns det de tre senaste gångerna. 2-0, 2-0, 1-1 i matcher? Kan ha fel på sista dagen där iof, den minns jag lite otydligt! :)

Ska vi dra och panga hockeyskott nån dag vid lunchtid? Råbyrinken lär ju inte vara fullbokad direkt :P

2007-11-28 @ 12:07:35
Postat av: Joge

7-2.

2007-11-28 @ 23:02:35
Postat av: Eriq

Match nr två skriver du ingenting om!? Konstigt...

2007-11-28 @ 23:20:37
Postat av: V

Seinfeld var njutigt idag...

2007-11-29 @ 00:17:14
URL: http://www.vick2ria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0