Debacel, gammalt godis och blåa ögon..

"...oh la la - jag vill ha dig..." -Ulf Lundell "Vill ha dig"
_____

Söndagkväll och dax för ett nytt inlägg på bloggen efter en "ledig" lördag.
Men vi börjar med att spola tillbaka 24 timmar. Till vad som kallas debaclet i Madrid...

Helkväll i familjen Överfjord/Scheers paradvåning stod för dörren.
Vi va ett hyfsat gäng som tog plats i soffan. Glada ihågen så såg vi framemot pizza, cola (zero, naturligtvis) och fotboll.
Linkan hade dukat upp med sitt finaste, och som vanligt, äldsta bjudgodis.
Men kl 22 så tog det roliga för kvällen slut...

Tog en titta i Svenska akademins ordlista:
debacel -sammanbrott och misslyckande

Och ja, det va ett riktigt misslyckande!
Inte att förlora mot Spanien på bortaplan. Absolut inte.
Men sättet vi bjuder upp till kamp, eller kanske ska säga sättet som vi Inte bjuder till kamp på så är hela matchen bara pinsam. Tappar markeringar på värsta pojklagsvis. Vi låter dom rulla ut oss totalt, exempelvis på andra målet - 15 passningar i rad och sen avslut i mål.
Känns lite som en repris på åttondelen mot Tyskland förra sommaren.
Usch.. hemska tanke.
Nu ska det väl till otroligt mycket om vi inte ska ta oss vidare.
Men det är med lite smolk i bägaren som jag tänker på att vi snart ska ner till alpländerna för att lira EM.
Men en fin avslutning mot Lettland på onsdag så kanske vi kan, med ett leende, se fram emot slutspelet...

Hem och marsch pannkaka i säng efter det.

Tidig match idag mot Per Ols stod på schemat. Aros bjöd på riktigt fint spel och efter två perioder så hade vi 8-0. Lite kladd i början av tredje men en bra avslutning gav slutresultet
11-3. Själv kom jag hem med ett mål och ett blåare öga i bagaget.

Tror det är inne med blåtira. När Malin kom hit så hade fixat samma sak..
Men sen är väl vi kända för att vara lite bättre och före alla andra med coola grejer, eller hur?!

En ny vecka väntar runt husknuten och den bjuder på; endel jobb, mycket träning, ett finare restaurang besök med jobbet och en match mot Råby.

Förhoppningsvis dyker det upp lite oväntat skoj på vägen oxå...



Dagens present:
Dick in a box - Justin lär oss hur man gör en kvinna glad...


För dig som inte sett det...

http://www.youtube.com/watch?v=H-MFhAtrF3M

Varsågod!






Kommentarer
Postat av: Stackars jack

MMm själv gick jag in och satte ett par 100lappar på 3-0 till spanien i halvlek så jag kunde få lite glädje av debaclet... så jag sörjde lite men blev 1k rikare...

2007-11-18 @ 23:04:47
Postat av: Anonym

så sehär nu lämnar jag ett avtryck! jag är inte så jävla bitter trots allt eller hur! hjördis hälsar
haha tjingeling

2007-11-19 @ 13:33:56
URL: http://modd.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0