Ösregn, lokaltrafik och mediatrams i massor...

"..sick of phony mobsters controllin' the dancefloor.." - Jurassic 5 "What´s golden"
_____

Onsdagen har nästan kommit till ända och jag ska försöka krita ner ett snabbt inlägg.

Efter jobbet va det tänkt att vi skulle ta en promenad bort till Rockis för lite hockey.
Joge och jag insåg snart att regnet skulle göra oss alldels för blöta för att detta skulle vara ett lyckat försök till att vara duktiga och hurtiga.
Buss va det enda alternativet för stunden och vips så klev vi på närmaste 46:a mot Skultuna.
Den vänliga busschauffören blev väl tagen av Joges enorma sedelbunt eller våra blöt uppseenden så han utbrast plötsligt med ett stort leende : Äh, jag bjuder på resan! Ni ska ju inte åka så långt...

Oj! 40 kr sparade och vi va lyckliga som småbarn...
Så om du läser det här, du ädla lokaltrafikshjälte, så vill jag bara säga: Tack!
_  _  _

Har gnällt på Expressens och Aftonbladets s.k. nyheter tidigare och jag kommer att göra det igen så länge jag stör mig på dem!

Hans Chrunak får feberyra och säger nått i stil med "Egentligen borde man gå dit och hosta så att han blir sjuk och dör" om Robert Lahtis domarinsats.
Bandysveriges enda profil, Pelle Fosshaug, har julångest och vips så får domaren ett nytt smeknamn: Julgris.
Och vem minns inte Per Ledins glappa käft i elitseriens slutspel säs. 2005/2006 när han en dagen skriker tjockis efter Tommy Salo i TV och nästa kallar en måldomare för "tjock jävla tattare" - även detta fångas av välplacerad mic.
Det går rabbla upp många fler exempel än så här..

Utspelen kommer från karaktärer som oblygt har vädrat sina åsikter i media tidigare och dom har nog blivit nån form av favoriter hos både lokala och nationella dagstidningar som lyssnar lite extra då någon av de här herrarna öppnar munnen i hopp om nå smaskens!
Vetskapen om detta borde väl få berörda personer att tänka till en extra gång och kanske bita sig i läppen innan man låter grodorna hoppa friskt...

Men va fan!
Hur orkar man ständigt och jämt göra om den där lilla fjäderna till en stor höna?!

De två färska händelserna är i mina ögon relativt töntiga "påhopp", som inte ska försvaras, men inte heller målas upp till de rubriker och löpsedlar det nu har gett.
Det ena resulterade i avsked och arbetslöshet och det andra i en sittplats på läktaren i tre matcher. 
Höga priser för nå så litet som tomma ord...
För det är ju precis va det egentligen är!

Är det inte nån från Bonde söker fru, Idol eller Persbrandt himself som bjuder på nå så är det väl nån i sportens underbara värld som "klivit över gränsen". 

Kvällstidningarna kan ibland vara alldeles alldeles underbara, eller vad sägs!?


Nu är det definitiv torsdag och det blev definitivt inget snabbt inlägg!



Dagens sämsta:
VIK Hockey - Vad finns det att säga förutom: Booooring!



Tur att jag är ledig imorgon...




Kommentarer
Postat av: V

I agree... Egentligen sa han aldrig julgris...

2007-12-06 @ 16:00:55
URL: http://www.vick2ria.blogg.se
Postat av: Joge

Vi steg på och blinkade med våra långa ögonfransar så var det klart! Nämen skämt åsido, jag kom å tänka på Seinfelds blondin som får konstapeln att riva fortkörningsböter m.m. :)

Schysst chaffis iaf!

2007-12-06 @ 16:02:03
Postat av: V

Hepp jepp, jag rättar mig i ledet... Men skivan har fastnat i datorj**eln! Så nu är jag förbannad! Men det ordnar sig I guess.

Men Du; "oömma kläder"... Hur menar Du nu?! Vad tar Du på Dig? Hunterstövlar och cape?

Natti! Hörs imorgon lördag?!

Nattkram V

2007-12-08 @ 00:49:28
URL: http://www.vick2ria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0