Lucköppning, lakritsnappar och stundande julfest...

"..men det blir jobbigt när det kommer fram att han står stilla som en våldtäktsman.."
- Maskinen "Alla som inte dansar"
_____

När klockan ringde för väckning imorse så va det högst motvilligt jag klev upp...
Insåg ganska snart att det blev nog trots allt en öl förmycket.
Skakade lite liv i en kraschad Juan på soffan och med ett par rejäla garv så väckte vi gårdagens minnen till liv.
Vi hade lite lucköppning och snart så va hela nattens äventyr kartlagt med betyget : Mycket väl godkänd!

Samlade ihop ett blandat gäng för lite bärs och skitsnack hos mig innan "Truppen" bjöd upp till dans på Plutos finaste golv!
Bagge och jag minglade friskt och som vanligt så hade vi jävligt roligt tillsammans.
Synd att man bor lite långt ifrån varandra för stunden, det blir ju inte så ofta man hänger nu för tiden...

På jobbet så va det alldeles uppenbart att det hade varit löning. Mycket spring och en hel del paket att slå in. Mycket trevliga kunder trots allt så då är det väldigt skoj.
Risken är väl att under lördagen och söndagen så har folk hunnit sura till då julstressen lätt spelar vänligheten ett spratt.

Fick med mig Liza hem efter jobbet.
Vi svängde förbi den eminenta kolgrillen för lite prima grek-krubb! 
Köpte även en hel del smågodis, men plockaren (läs: Liza) hade sällsynt dålig smak och endast ett par lakritsnappar kunde avnjutas med riktig glädje.

- - - - -

Fick mig ett gott skratta på jobbet idag.
Hittade en lapp som vi hade uppsatt på ett mössbord förra året, och den är riktig rolig faktiskt..

- Har man ingen mössa blir man förkyld.
- Är man förkyld blir man troligtvis hes.
- Är man hes, måste man viska.
- Och den som viskar, han ljuger!
- Ljuger man så åker man in i fängelse.
- Åker man in i fängelse, så börjar man troligen knarka.
- Knarkar man så dör man!
- Så glöm för i helvete inte mössan när det är vinter!!


- - - - -
 
Imorgon är det julfest med bowling, prinskorvs-ätar-tävling och dans.
Festkommiten har handplockat ihop det roligaste och galnaste pojkarna i Aros och flickorna i Rönnby som går att hitta.
Kvällen kan mycket väl gå till historien.
Men det finns ett problem för mig. 
Har funderat och funderat men jag vet inte vad jag ska ta mig till....

Kläderna - Vad ska man ha på sig....?!

Tror jag är veligare än en liten flicka när det kommer till min utstyrsel...



Dagens please don´t leave
Cosmic -  Loop troop är inte Loop troop utan dig.



Fluga - vore det nå?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0