Julklappsberg, nattmackor och Vi ses vid målet...

"...men trots allt smussel - fick jag bara några pussel..." - Just D "Jul igen"
_____

Jaha!  Så va det klart för iår...

Tillbaka hemma hos mina föräldrar nu.
Med ett öga på "Ett päron till farsa.." och fingrarna på tangetbordet så fördriver jag lite tid i väntan på den obligatoriska skink-/nattmackan som serveras med en kall bira.
Smaskens!
Kanske det bästa på hela dagen...

Trots strikta restriktioner från föräldrarna att det iår skulle köpas mindre med klappar så kammade småkottarn hem fullpott!
Det kan rapporteras om klappar både högt och lågt.
Det va grejer överallt!!

- - - - -

24e december har lite extra betydelse för alla oss med grönvitahjärtan.
Lennart "Nacka" Skoglund föddes denna dag 1929 och skulle alltså ha fyllt 78 år i år. 
Tyvärr så blev vi en legend fattigare redan 1975.

Varje julafton kl 12 så samlas det hundratals Hammarbyare i alla åldrar. Kända som okända, för visa sin respekt för våran älskade Nacka.
Tyvärr så har jag aldrig haft möjlgheten att besöka denna träff, även om jag hemskt gärna skulle göra det.

Vem vet, nästa år kanske...



Dagens roligaste
Nintendo Wii - Sjukt va roligt det va! Men, jag kan ju inte köpa ännu mer tv-spel! Eller...



Nu spricker jag snart.
Men, det kanske finns plats för en liiiten macka till....



 
image17

Nackastatyn på Söder
Olle Adrin är skaparen av "Vi syns vid målet"






 


Kommentarer
Postat av: V

Tänker på Dig!

Kram V

2007-12-27 @ 00:58:13
URL: http://www.vick2ria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0