Julfirande, Karl-Bertil och dåliga rim...

"...there's a moment to seize everytime that we meet..." - Robyn "Be mine"
_____

Visst är det trevligt!
Men... Vilket spektakel...
Mindre än en timme kvar innan det är Julafton.

Den stora dopparedagen ska firas i det något pitoreska men ack så kärleksfulla Virsbo, där min syster har dukat upp för festligheter!

Julafton med min släkt bjuder sällan på några nyheter.
Det är rätt lugnt och ganska avslappnat - förutom de lekande barnen, "tomten" som ska smygas ut i bastun för ombyte och de mängder med mat som ska fixas och ätas innan Kalle klockan tre.
Efter det, när alla bara är trötta, proppmätta och barnen skriker efter tomten så ska husets värd, Pierre, tvinga alla att äta gröt!
- Det är en tradition och Alla ska äta! morras det oftast från köket när 10 liter av ICAs finaste risgrynsgröt står på spisen.

Jag längtar mig redan bort till sjusnåret då den alltid så gode Karl-Bertil Jonsson och hans alltid lika roliga far, Tyko, gör entre.

Funderade på att skissa på några rim, men klockan tickade iväg och än har inget rim skapats.
Minns att jag förra året va duktig nog att skriva nått på varje paket...
En del bättre - de flesta betydligt sämre!

Minns en som jag va väldigt nöjd med!
"Detta är den andra rullen om Depp och hans piratskepp"
Mamma blev iallafall jätteglad...

Nu ska jag packa ner allt så jag bara har att vakna och kila ner till första bästa tåg som tar mig back to the hood.

Oh no!!
Jag har glömt att hänga upp julstrumpan...



Dagens sista klapp
En jojo! - Kan dock inte avslöja vem som ska få den...




Sist - men inte minst...

Click it - Watch it - Love it

http://www.youtube.com/watch?v=PmOv2lTfJbY&feature=related


image16
  Robyn




Kommentarer
Postat av: lisajao

fan, julstrumpan... den har jag också glömt..

2007-12-24 @ 00:30:51
Postat av: V

Jag hänger på nästa år. Här kan man ju inte vara. Mitt i skink- griljeringen började hon, som en Poltergeist att kaskadkräkas... Så nu är det jul OCH magsjuka.

Hälsa fina familjen!

Största Kramen OCH God Jul!

2007-12-24 @ 01:25:53
URL: http://www.vick2ria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0