Fascination, Strindberg och ännu mer Rami...

"...look at how I'm chilling - I'm killing this ice..."  -Jay Z "Roc Boys"
_____

Mellandagsrea stod för dörren när klockan ringde extra tidigt imorse.

Halv åtta va jag på jobbet, försökte intala mig att jag nog ändå va rätt pigg och fräsch trots den arla morgonstund.
Vek de sista jeansenhögarna som jag visste snart skulle slängas högt i luften, rivas mellan snåla gubbar bara för att tillslut bara lämnas i en hög på golvet i provhytten om dom inte passade som tänkt.

Prick åtta noll noll, ackompanjerat av stadshusetsklockspel, så va det dax att öppna portarna för de hungriga vargarna.
Ett femtital själar rusar in och letar, likt narkotikahundar på span, efter de bästa fynden i högarna.
Själv, så gömmer jag mig lite försynt bakom kassan och fascineras över deras hunger efter de röda prislapparna.

Dagen flyter på bra och den halvtimmeslånga lunchen kommer lite som en räddning.
Sen hemkomst pga eftersläntrande kunder och massor utav städ gör att jag missar träningen.
- Inte mycket att göra! suckar jag för mig själv när jag lägger mig på soffan.

En varm och lång dusch och lite mat i magen får mig må gott igen.

Så nu sitter jag här i petar igen.
Borde städa, borde diska, borde tvätta - men istället sitter jag här.
Bra för er - sämre för mig. Men, det bjuder jag på...

Känner mig faktiskt lite kulturell då jag just nu väntar in andra delen av August. Måste säga att Jonas Karlsson än en gång är förbaskat bra!
Önskar att man hade visat lite mer intresse för litteraturhistoria då man hade chansen i plugget.
Skolkade till och med när vi skulle till Strindbergs Blå tornet.
Åhhh, pucko!
tänker jag nu.
Åhhh, sovmorgon! Va nog tanken då. 
Synd att jag har såna problem med att läsa böcker nu för tiden, så det är väl knappast troligt att jag orkar läsa ifatt det jag missade då.
Men när jag går i pension, då j-vlar...
- - - - -
Har skrivit om det förut, kommer säkert att göra det igen.
Men det är nära nu...
Följetongen Rami till Bajen verkar snart få sitt slut.
Hoppas på ett lyckligt sådant...
- - - - -
Min käre vän Jimmy tog sitt pick och pack för att fira jul och nyår på andra sidan Atlanten. Miami va slutdestination och om jag ska vara ärlig så är jag grymt avis en dag som denna...
5 veckor "over there" skulle smaka mumma.
Jag vill oxå åka bort. Nu.


Jag får nöja mig med att drömma mig bort lite till New York så länge....



Dagens fundering
KAN man verkligen vinner nå pengar på trisslotter? Verkar inte som det....



Nån som vill följa med?







Julkort från Miami!

image18

Solsken, Captain Morgan och en pool...
Tack för den Jimmy!


Din lilla gris




Kommentarer
Postat av: V

Älska Strinberg! Men jag hade önskat mer...

2007-12-29 @ 00:51:03
URL: http://www.vick2ria.blogg.se
Postat av: V

Hahahaha, jag briljerade förresten här imorse. Mina bajenkunskaper vägde tyngst...

Ett hus i Virsbo kanske. Ett som man kan spela trobon i?!

2007-12-29 @ 01:02:20
URL: http://www.vick2ria.blogg.se
Postat av: V

Bra hus i Virsbo alltså??! Härligt. Jag behöver något annat. Något nytt...

2007-12-29 @ 01:10:23
URL: http://www.vick2ria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0