Burt, Efraim och Tyko...

"...What the world needs now - is love sweet love -It's the only thing that there's just too little of..."
-Burt Bacharach " What the world needs now is love" 
_____

Bloggandet har lagts åt sidan ett tag.. men nu såååå..
I´m back baby!
En del av er vet anledning, men vi spolar tillbaka tiden lite för att få med allt.

Med snor och lättare feber i kroppen så drogs renoveringsprojekt nr 2 igång i tisdags: La cucina - Köket.
Min käre far fick agera skytteltrafik mellan Karlsgatan och diverse bygghandlare medans jag och Bob the Builder (även kallad Peter) började måla, riva, bygga, såga, skruva osv osv...
Två dagar senare så har vi fått ihop nått som är medel mycket mycket finare!
De nya vitvarorna är på ingång, så än så länge kanske vi ska säga att projektet är  - typ - klart!

Dörrarna är öppna för allmänheten nu och alla är välkomna hit för en titt! 

- - -

Såg en liten kille springa runt utanför Skrapan iklädd en nån form av brun heldräkt.
-Va i helv... 
Hann jag tänka för mig själv, innan det slog mig!
Han hade inte en taskig mamma - han va utklädd!
Han va en liten pepparkaksgubbe och hade troligen varit på nån form av luciafirande.
Tänk att det redan är den 13e december!? Det va som bortblåst i min lilla hjärna.

Den senaste tiden har jag gått runt i min egen lilla bubblan verkar det som..
Har helt och hållet glömt bort tid och rum.

Kan även bero på att jag är en väldigt dålig julfirare;
Pyntar ingenting.
Äter julmat endast på julafton.
Skriver önskelista under hot från mor och far.
Inte tittat på en julkalender sen 1991.
Köper julklappar i sista minuten.

Men visst, lite jul finns det i mig:
Har en tomte i källaren! Han heter Efraim och är 46 cm lång. Stulen en natt på Blue Moon för två år sedan...
Älskar Karl-Bertil Jonsson som visas på julafton. Tyko.. vilken kille... hahaha
Tittar fortfarande på julkalendern från 1991 och garvar! Sunes jul was the shit...
Tycker att julafton är väldigt mysig - får ju vara med Kristoffer och Elin!


Men den söta lilla pojken fick mig att minnas när jag själv va liten och i luciatider va tvungen att "lussa". Eftersom det redan fanns 16 tomtar i ledet så fick jag vackert be min kära mor sy ihop en pepparkaksdräkt som jag kunde bära tillsammans med den stora bruna papphatten med stora vita prickar på (läs: glasyr) som jag knåpat ihop.

Synd att det inte finns nå bilder på det, för jag vill gärna tro att jag va ganska söt... 




Dagens citat
"Jag har närt en kommunist vid min barm!?"  - Tyko Jonsson.  



Imorgon är det redan fredag igen.
Tiden bara flyger förbi...


Kommentarer
Postat av: V

Förmodligen den allra sötaste...

Jag har för avsikt att baka
mig till ngn typ av julfeeling.
Vi får väl se om jag lyckas!

Ha en bra dag på jobbet!

2007-12-14 @ 09:03:38
URL: http://www.vick2ria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0